Karaman Valiliği'nin sosyal medya platformunda yaptığı paylaşımda yer alan bilgilere göre, madde bağımlılığının önlenmesi, bağımlılıkla mücadele çalışmalarının güçlendirilmesi ve kurumlar arası koordinasyonun artırılması amacıyla Bağımlılıkla Mücadele İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıya Karaman Valisi Hayrettin Çiçek başkanlık etti.
Valilik açıklamasında, toplantıda il genelinde bağımlılıkla mücadele kapsamında yürütülen çalışmaların detaylı bir şekilde değerlendirildiği belirtildi. İlgili kurumlar tarafından gerçekleştirilen faaliyetler, karşılaşılan sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri masaya yatırıldı. Ayrıca, bağımlılıkla mücadelede kurumlar arası iş birliğinin güçlendirilmesi, önleyici ve koruyucu faaliyetlerin etkinliğinin artırılması ile farkındalık çalışmalarının yaygınlaştırılması konularında katılımcılar arasında görüş alışverişinde bulunuldu.
Vali Hayrettin Çiçek, toplantıda yaptığı değerlendirmede, bağımlılığın sadece bireyi değil, aileyi ve tüm toplumu etkileyen ciddi bir sorun olduğuna dikkat çekti. Özellikle çocukların ve gençlerin her türlü bağımlılık riskinden korunmasının büyük önem taşıdığını vurgulayan Vali Çiçek, 2026 yılının “Bağımsızlık Yılı” olarak ilan edildiğini hatırlattı. Bu kapsamda, çocukların ve gençlerin bağımlılıklardan uzak, sağlıklı, bilinçli ve güçlü bireyler olarak yetişmelerine katkı sunacak çalışmalara kararlılıkla devam edileceğinin altını çizdi.
Toplantıda, Yeşilay Danışmanlık Merkezi (YEDAM) tarafından bağımlılıkla mücadele kapsamında yürütülen çalışmalar hakkında kurul üyelerine bilgi verildi ve kurumlar arası iş birliği ile koordinasyonun önemi bir kez daha vurgulandı. Gündem maddelerinin değerlendirilmesi ve ilgili kurum temsilcilerinin görüş ve önerilerinin alınmasının ardından toplantı sona erdi.
Bağımlılıkla Mücadele İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı'na Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Rektör Vekili Prof. Dr. İdris Nebi Uysal, Vali Yardımcısı Hakan Ezgi, İl Jandarma Komutanı Kd. Albay Osman Saygılı, İl Emniyet Müdürü Mehmet Turhan, ilgili kurum amirleri ile Yeşilay ve YEDAM temsilcileri katılım sağladı.

