Karaman İl Tarım ve Orman Müdürlüğü'nün sosyal medya platformu üzerinden yaptığı paylaşımda, vatandaşların sağlıklı ve güvenilir gıdaya ulaşmasını sağlamak amacıyla il genelindeki gıda denetimlerine hız kesmeden devam edildiği belirtildi. Müdürlük, denetimlerde "sıfır tolerans" ilkesinin uygulandığını vurguladı.

Açıklamaya göre, rutin planlamaların yanı sıra vatandaşlardan gelen "Alo 174 Gıda Hattı" ve CİMER ihbarları doğrultusunda da denetimler anlık olarak gerçekleştiriliyor. Yürütülen titiz çalışmalar kapsamında şu ana kadar 3.200 gıda denetimi yapıldığı ve mevzuata aykırılık şüphesi taşıyan ürünlerden 410 adet numune alındığı ifade edildi.

Laboratuvar analizlerine gönderilen numuneler arasında tereyağı, dondurma, yoğurt, peynir gibi süt ürünlerinin yanı sıra köfte, etli ekmek harçları, döner, hamburger ve çiğ köfte gibi sıklıkla tüketilen birçok farklı gıda grubu yer alıyor. Yapılan incelemeler ve analiz sonuçları neticesinde halk sağlığını tehlikeye atan, hijyen kurallarına uymayan ve gıda mevzuatına aykırı faaliyet gösteren 60 farklı işletmeye toplam 4.000.000 TL idari para cezası uygulandığı bildirildi.

Karaman Tarım ve Orman Müdürlüğü'nden Orman Yangınlarına Karşı Kritik Uyarı
İlgili Haber Karaman Tarım ve Orman Müdürlüğü'nden Orman Yangınlarına Karşı Kritik Uyarı

İl Müdürlüğü yetkilileri, gıda güvenilirliğinin sadece denetimlerle değil, tüketicinin bilinciyle de artacağını vurguladı. Vatandaşların tükettikleri ürünlerin denetim durumunu ve güvenilirliğini anlık olarak takip edebilmeleri için Bakanlığın hayata geçirdiği "Güvenilir Gıda" mobil uygulamasını kullanmalarının büyük önem taşıdığı belirtildi. Halk sağlığını korumak adına gıda üretim, satış ve toplu tüketim yerlerine yönelik denetimlerin 7/24 esasına göre kararlılıkla devam edeceği ifade edildi. Tüketicilerin karşılaştıkları her türlü olumsuzluğu Alo 174 Gıda Hattı’na bildirmelerinin, güvenilir gıda zincirinin korunmasında en büyük güç olmaya devam edeceği kaydedildi.